Omnichannel
Leave a comment

Mobiele shopper start bij vergelijkingssite

Mobiele shopper start bij vergelijkingssite. Dit blijkt uit een onderzoek van Tradedoubler onder 2500 Europese ‘Connected Consumers’: smartphonebezitters die minstens één keer per maand een online aankoop doen. 92 procent van de respondenten geeft aan de aankoop te zoeken, vergelijken en vinden op performance-based marketingsites, zoals vergelijkings- en aanbiedingssites. Het onderzoek laat hiermee zien dat merken een performance marketing-programma hard nodig hebben om relevant te zijn in de eerste fase, die van “the first impression”.

De eigen sites van merken en winkelketens verliezen daarmee steeds meer terrein in de eerste fase van het aankooptraject. Toch vindt de uiteindelijke aankoop ongeveer even vaak plaats op de site van het merk of de retailer (83 procent) als op een performance marketingsite (82 procent).

Smartphone belangrijk tijdens het echte winkelen

Zestig procent van de ‘verbonden consumenten’ gebruikt de smartphone ook tijdens het fysieke winkelen. Driekwart van hen zoekt via de mobiele telefoon naar informatie over een winkelproduct. Zeventig procent controleert of er elders een betere prijs wordt geboden en zestig procent schaft het product later thuis online aan.

Bron: Adformatie

Wat betekent dit voor de museumwinkel?

Een goede museumwinkel verkoopt producten die gerelateerd zijn aan het museum en niet overal elders te koop zijn. Vergelijk en win, zou je dan kunnen zeggen, want er is weinig concurrentie. Maar als de ‘Connected Consumer’ zich begint te oriënteren op vergelijkingssites, moet je daar als museum wel tussen zitten. Werk aan de (museum)winkel.

Filed under: Omnichannel

by

Welke ervaringen heeft een consument en hoe kunnen deze worden toegepast in het museum? Ellen is cultureel-ondernemer en signaleert en combineert trends uit de retail met kennis en ervaring uit de museumwereld. Ellen is tevens mede-eigenaar van Museumwebshops.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *